Pomoc

Przedsiębiorco, zbuduj swoją strategię biznesową.

 

Nasza platforma to miejsce w którym wymieniamy się wiedzą i doświadczeniem. Szukasz pomocy w zakresie wizerunku Twojej firmy? Wypełnij formularz, wyślij, a my pomożemy znaleźć rozwiązanie korzystne dla Ciebie!

 

 

 

 

 

 

Instrukcja obsługi firmy

 

Podczas współpracy z branżą kreatywną pojawiają się branżowe zagadnienia, które mogą być mniej zrozumiałe dla przedsiębiorców. Pojęcia tego typu jak brief, research, prawa autorskie, wycena, próbne projekty, dogrywka, umowa, dealine formalizują pojęcia i zachowania branżowe. Mogę być jednak mniej zrozumiałe wśród osób, które po raz pierwszy nawiązują współpracę z projektantem.

 

 

projektant i Projektant

 

Osoby z wykształceniem projektowym, plastycznym, artyści mają wyrobiony zmysł estetyczny. Posiadają wiedzę jak projekt zakorzenić w kontekście miejsca, sytuacji, jak uczynić go rozpoznawalnym i pozostającym w pamięci. Dla dobrego projektu nie wystarczy sama umiejętność obsługi programu graficznego, jak u finansisty umiejętność obsługi arkusza kalkulacyjnego. Dobry projektant posiada zawodową intuicję, wyrobione przez lata praktyki, zrozumienia istoty zadania i jego sprawnego wykonania.

 

 

Proces projektowy

 

Przedsiębiorca powinien być aktywnym uczestnikiem procesu projektowego, lecz nie takim, który czuje się w obowiązku instruowania projektanta. Takim, który przyjmuje rolę partnera dla projektanta. Dla projektanta wręcz niezbędne do pracy są informacje o firmie zleceniodawcy, realizowanym zadaniu, jego planach rozwojowych. Wszystko co najważniejsze o jego obecnych i przyszłych klientach, o aktualnej ofercie i rozwijanych, nowych produktach. Aby poznać klimat marki ważna jest rozmowa z przedsiębiorcą o jego wartościach, wizji rozwoju, atmosfery w jego firmie, stylu zarządzania itp. Powinien on udostępnić dotychczas stworzone projekty, aby projektant mógł poznać ich stylistykę – wpasować się lub celowo i świadomie ją zmienić.

 

 

Strategia. Po co?

 

Jakikolwiek projekt musi wpisywać się w wizję marki, jej cechy, wartości, budować jej doświadczenia i relacje z klientami. Zanim projektant dotrze do etapu kreacji musi wcześniej przeprowadzić pełny proces: poszukiwania inspiracji, oceny konkurencji, ustalenia stylistyki, stworzenia koncepcji kreatywnej. Projektant powinien dać wybór swojemu zleceniodawcy, dlatego czeka go praca przygotowania wielu wersji dla kilku koncepcji strategicznych. Powstanie ich kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt? Do prezentacji przedostaje się kilka, tych najlepszych… dopieszczanych jeszcze po dodatkowych poprawkach.

Strategia pozwala tworzyć kreatywne projekty i eliminować najmniej odpowiednie, niepasujące do preferencji klientów, nie wyróżniające się na rynku. Zadaniem projektanta jest umiejętnie wpisać się w kontekst, co nie tylko spełni oczekiwania, ale także pozytywnie zaskoczy.