Generation G (G for Generosity not Greed)

Generation G (G for Generosity not Greed) – „G jak hojność a nie chciwość” to przybliżenie sylwetki pokolenia świadomych konsumentów. Wystawa prezentuje obiekty wykonane z materiałów reklamowych. Nie wzbudzają zachwytu i nie zachęcają do podziwiania lecz do zastanowienia „Po co to?”.

Po obcowaniu z „obiektami” odczujemy wszechstronnie przyglądające nam się oczy – jesteśmy osaczeni i zdominowani martwym, hipnotycznym, sterylnym spojrzeniem.

Fluorescencyjne oczy wzmagają w nas presję do podjęcia decyzji – „co ze sobą zrobić?”. Czy podobnie reagujemy w przestrzeni galerii handlowej? Tam otac

za nas wzrok promocji przyciągając i prowokując wkracza inwazyjnie w nasza świadomość. Można powiedzieć, że udziela nam właśnie tego hipnotyczno-laserowego spojrzenia na rzeczywistość.Na wystawie zastosowany został efekt hologramu. Jest to zapis obrazu, który buduje wrażenie dwóch niezależnych od siebie obrazów – nośnik dwuwymiarowości. Efekt hologramu jest używany do zabezpieczenia banknotów przed fałszerstwem. W kontekście wystawy hologram chroni naszą świadomość przed zagłuszeniem i natłokiem informacji. Hologram jest widoczny pod odpowiednim kątem i w określonym świetle podobnie jest z docierającymi do nas komunikatami.

Na piedestale zostały umieszczone dwa , kontrastowe słowa: hojność i chciwość. Czy era dostępu do wszystkiego jest tak naprawdę hojna w swej obfitości? A może poprzez nieustanne zaspakajanie i generowanie nowych, sztucznych potrzeb zubaża nas w sposób niezauważalny?

 

 

Podczas rozwijania tematu wystawy spotkaliśmy się z wieloma mądrymi pojęciami związanymi z trendem fair trade – sprawiedliwym handlem. Próbowaliśmy dotrzeć do źródeł i sprawdzić jak w rzeczywistości działa wspomniana sprawiedliwość – na ile jest to możliwe czytając broszury i materiały z Internetu. Nie promujemy trendu, ale sygnalizujemy o jego istnieniu i wierzymy w jego autentyczność.
Nie narzekamy na kapitalizm ponieważ pamiętamy jeszcze puste półki w sklepach. Jesteśmy pokoleniem PRZEŁOMU – biedy po stanie wojennym i nowej, odrodzonej już europejskiej Polski.

Wystawa została zaprezentowana na Łódź Design Festival 2015 oraz Wroclove 2015.

Autorką projektu jest Judyta Marczewska .Do projektu realizowanego podczas LDF został zaproszony Rafał Głażewski, który uczestniczył w aranżacji wystawy oraz jest autorem witryny prezentującej plakat „Góra Kości” i typografię 3D.