I Edycja Forum Dobrych Praktyk – Future Private Labels

W dniach 25-26 października w centrum ekspozycyjno-konferencyjnym Targi Kielce S.A. odbyły się targi Future Private Labels, poświęcone markom własnym. Zgromadziły one aż 70 wystawców z siedmiu krajów. Oprócz Polski prezentowali się wystawcy z Rosji, Włoch, Ukrainy, Czech, Niemiec i Węgier. W ciągu dwóch dni targi odwiedziło 800 specjalistów z branży. Dla licznych przedsiębiorców i zwiedzających, na 120 m2 powierzchni, Forum Dobrych Praktyk przygotowało przestrzeń warsztatową i konsultacyjną.

Do współpracy zaprosiliśmy największe sławy polskiej branży brandingowej i projektowej. Swoje prelekcje wygłosili: Wojciech Mierowski  (dyrektor kreatywny i partner agencji Brand New Attitude, która przygotowała między innymi najnowszą identyfikację wizualną sieci sklepów Żabka, piwa EB, czy Onetu), Jacek Sadowski (prezes Demo Effective Launching, autor spektakularnych sukcesów rynkowych m.in. marki napojów energetycznych Tiger, mleka Hej, czy wody Jurajskiej), Maciej Konopka i Jakub Śwircz (partnerzy agencji Brandy Design, odpowiedzialnej m.in. za identyfikacje wizualną Cydru Lubelskiego, suplementu Magne B-6, czy Ginu Lubuskiego), Dawid Korzekwa (prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, największej organizacji w Polsce, skupiającej projektantów graficznych).

 

 

Słuchacze poznali wiele tajników i historii stojących za sukcesami największych polskich marek. Niestrudzony i niezwykle inspirujący Wojciech Mierowski, wciągnął nas na ponad trzy godziny w swój bogaty świat filozoficznych przemyśleń, doświadczeń i spostrzeżeń. Poza szeregiem praktycznych wskazówek z zakresu kreowania marki, pomógł zrozumieć, że za każdym wielkim sukcesem, niezależnie od dziedziny, powinna stać mądrość, szeroka wiedza o świecie i zrozumienie istoty kultury i społeczeństwa. Nie zabrakło także anegdot z początków polskiej branży brandingowej, której nasi prelegenci byli współtwórcami. Jacek Sadowski opowiadał, jak stawał się pionierem brandingu branży mięsnej, w której wcześniej wydawał się on zbędny, a konkurencja odbywała się jedynie na poziomie cenowym. Pionierskimi doświadczeniami podzielili się też z nami Maciej Konopka i Jakub Śwircz, którzy wywalczyli w umysłach polskiego społeczeństwa uznanie i szacunek dla zapomnianego alkoholu – cydru.

Po prelekcjach, nasi specjaliści, na stanowiskach konsultacyjnych Forum Dobrych Praktyk, udzielali porad z zakresu kreacji wizerunku firmy i produktów oraz zarządzania przedsiębiorstwem w obliczu wejścia na rynek. Konsultacje cieszyły się dużym zainteresowaniem.

 

 

Przeprowadziliśmy również ankiety badające świadomość wizerunkową wśród właścicieli firm. Z naszych badań wynikło, że ponad połowa przedsiębiorców jest gotowa zmienić swój wizerunek. Zdecydowana większość natomiast podejmowała już takie próby i przyniosły one pozytywne efekty. Wszyscy ankietowani byli jednogłośni co do tego, że wizerunek na rynku ma ogromne znaczenie i może pomóc zwiększyć zyski firmy. Ponad to produkty powinny wyróżniać się na tle konkurencji. Jeśli chodzi o usługi projektowania graficznego to zdania były podzielone. Połowa przedsiębiorców przyznała, że współpracują z profesjonalnymi firmami, zajmującymi się kreowaniem wizerunku, natomiast druga połowa twierdziła, że takie usługi są ich zdaniem zbyt drogie. Naszym celem było poszerzenie ich świadomości i obalenie mitów.

 

 

W ramach targów zainaugurowaliśmy nie tylko sam projekt. Swoją odsłonę miał także jeden z jego kluczowych składników –  nasza strona internetowa – www.fodop.pl, oraz pierwszy z serii wywiadów z przedsiębiorcami, których inwestycja w wizerunek przyczyniła się do sukcesu. Na przygotowanych w tym celu ekranach, wyświetlana była rozmowa z Dyrektorem Zarządzającym firmy Scandinavia Yachts, Piotrem Kowalczykiem, a także film promocyjny projektu.

Nasza nieskromna ocena całego wydarzenia, jak również pozytywne spostrzeżenia z  zewnątrz, dają nam argument, by już dziś zaprosić Państwa na przyszłoroczna edycję targów Future Private Labels, gdzie z pewnością się pojawimy.